Vegan Stockholm – Mahalo Hälsocafet väärib avastamist!

Käisime suvel paariks päevaks Stockholmis ja selle lühikese reisi jooksul võtsin plaani ära käia kahes kohas – Gym & Fitness Stockholm jõusaalis ja Mahalo Hälsocafet vegan kohvikus. Mõlemad kohad valisin välja puhtalt Instagrami põhjal. Ilusad pildid, head review‘d ja kui miski veel kõnetab, tuleb otsus kiirelt. Soovitan sel puhul alati vaadata, mida kliendid on postitanud, mitte koht ise.

Esimene peatus oligi Mahalo ja see toidukoht hakkas meiega suhtlema juba enne uksest sisenemist.

  • Veganism is not a sacrifice, it’s a joy
  • Tofu never screams
  • The idea is to die young as late as possible

Suhtumist väljendavaid pisidetaile oli kõikjal. Ka (pikas) järjekorras seistes ei läinud mõte uitama, sest igal sammul taheti sulle midagi öelda. Koos kirju letiga oli see kõik kokku päris huvitav ajaviide.

I love you so matcha

Suur osa menüüst oli kausitoidud ehk bowlid. Loomulikult oli ka salateid, wrappe, küpsetisi ja muud klassikalist. Salati kombineerimine käis näiteks neljas etaps – igast kategooriast üks + 5 lisandit:

  1. Põhi – lillkapsariis, kinoa, topeltsalat, zoodles
  2. Valguallikas – kodune falafel, tšilli marinaadis tofu, pulled vegme (maitsestatud sojamass, rohkem infot lingil)
  3. Kaste – Tahini apelsinimahlaga, vinegrett, ürdikaste, küüslauk (jah, küüslauk pole kaste, aga siiski)
  4. Valid 5 lisandit – kimchi, päikesekuivatatud tomatid, brokoli lillkapsa ja mandlitega, marineeritud sibul, ürdikikerherned, kirsstomatid, rohelised oliivid, sojaoad tšilli ja küüslauguga, ürdipesto, rukola, küpsetatud punapeet, riivitud porgand, avokaado, marineeritud kapsas, beebispinat, ahjubataat, hummus, idusegu pähklitega

Meie salatit ei võtnud, vaid tellisime nn pearoogade nimekirjast kolm bowliBuddha Bowl (tšillimarinaadis tofu ja avokaado köögiviljadega spinati ja klaasnuudli padjal wasabi ja avokaadokastmega, peal seesamiseemned ja idud), Luaua Bowl (päevalille-kreekapähkli mince* savoy kapsa põhjal avokaado, köögiviljade ja india pähkli kreemiga, peal koriander, kõrvitsaseemned ja laim) ja Bysistorget (falafelid, porgand, ürtidega röstitud kikerherned kinoa ja hummuse, marineeritud sibula ja koriandriga, kastmeks apelsinitahini).

*Päevalille-kreekapähkli mince (hakkmass) ehk valnöt och solrosmince ehk sunflower-walnut mince on hakkliha meenutav mass, mis valmistatakse pähklitest, seemnetest, riisist, köögiviljadest ja maitsestatakse ürtidega. Kasutatakse näiteks vegan Bolognese tegemisel jms.

Kausid olid päris suured ja toitvad ning nagu koostisosade nimekirjast järeldada võib, siis kindla peale maitseelamus! Vegan toitude pluss on kindlasti huvitavad kooslused ja valmistusviisid, eriti kohas, mis on just sellele spetsialiseerunud. Ise ma kindlasti selliste toitudega mässata ei viitsiks 🙂

Magustoidulett oli erinevatest toorkookidest, -pallidest ja pudingutest kreenis, rääkimata smuutikausside nimekirjast. Viimased olid sama uhke kuhjaga nagu pearoad – a la kuhi banaani, granolat ja kilo kookoslaaste. Kuigi granola on suht elu, siis võtsime magustoiduks kolme peale Overnight Oats‘i ehk üleöö seisnud kaerahelbed maapähklivõi, mustikate, vaarikate ja jumal teab, millega veel. Kõrvale mandlipiima cappuccino.

Hinnaklass oli täiesti okei, meie pearoad olid kõik 129 SEK ehk umbes 13 eurot kauss ja magustoit 55 SEK ehk 6 euro kanti.

Atmosfäär oli väga mõnus ja hubane ning minu teooria on, et see koht on kõvasti vaeva näinud, et olla võimalikult instagrammable. Loomulikult aitas valdav osa klientuurist sellele rõõmuga kaasa.

Jäin selle külastusega rohkem kui rahule – minu jaoks midagi täiesti teistsugust 🙂 Blogi lugejad teavad, et ma pole vegan ega plaani selleks ka hakata, aga taimetoidu maailm on sellegipoolest avastamist väärt. Mulle lihtsalt meeldiks, kui keegi need toidud minu eest valmis teeks 😀

Samuti ei vasta tingimata tõele, et veganlus ja tugev (jõu)treening kokku ei sobi või et selle elustiili (mitte dieedi) puhul poleks võimalik näiteks lihasmassi arendada, kui see eesmärk peaks olema. Toiduaineid ja täisväärtusliku toitumise põhimõtteid tundes võib veganlus vabalt tervist rohkem toetada kui tasakaalustamata, ent liha sisaldav toidulaud.

See ei tähenda, et ma soovitaks veganiks hakata. Ei tähenda ka seda, et ma soovitaks veganitel ümber mõelda. Kui keegi on omale mingi elustiili valinud, siis see pole koht, kus vaidlema ja tõde otsima hakata. Mul on paar personaaltreeningu klienti, kes on veganid ning täiesti funktsioneerivad ja jõunäitajate arengut demonstreerivad inimesed. All good 🙂

Seega kui järgmine kord Stockholmi satute, otsige see Södermalmis asuv kohvik kindlasti üles! Södermalm on linnaosa vanalinna külje all ning kohvik ca 40 minuti jalutuskäigu kaugusel Gamla Stani südamest. Södermalm on tuntud oma boheemlasliku melu poolest – kel rohkem aega, leiab kindlasti veel avastamist.

Pärast tugevat toidukorda tuiasime natuke ringi (Overnight Oats’i sõin suuremas osas mina lõpuni) ja suundusin siis Gym & Fitness Stockholmi seljatrenni tegema. Eriti lahe underground gym!

Sellest lähemalt juba järgmises postituses Gym & Fitness Stockholm – jõusaalielamus!

Minu tegemistel hoia silma peal Instagramis ja Facebooki lehel Marian Fitness.

LOE VEEL

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *