Your PopUp Meal – võtta või jätta?

Ma pole vist ühegi toote osas nii skeptiline olnud nagu siis, kui kuulsin esimest korda äsja turule tulnud Your PopUp Meal‘ist. Tegemist on terve toidukorra asendajaga, mitte toidulisandiga – üks pudel katab 24% keskmise täiskasvanu päevasest energiavajadusest (2000 kcal)*, sisaldades nii valku, rasva kui süsivesikuid.

Kui nad mulle toodet testimiseks pakkusid, otsustasin selle vastu võtta. Ühest küljest põnev – sellist asja pole meil varem olnud ning teisalt tahan ma kursis olla, mida helikiirusel töötav industry pakub.

Miks ma peaksin jooma 480 kilokalorit?

Your PopUp Meal ehk toidukord pudelis kõlab nagu hea lahendus neile, kellele päeva jooksul tõesti ühtegi toidupoodi ega söögikohta tee peale ei jää, rääkimata ise toidu valmistamisest. Kui hakata mõtlema, siis tegelikult neid inimesi ikka jagub.

See, et mina või sina minu blogi lugejana oma toidukordi planeerida oskame, ei tähenda, et kõik selle enda jaoks läbi on mõelnud. Või et kõiki inimesi täisväärtuslik toitumine üldse huvitaks. If you fail to prepare, prepare to… See on reaalsus, mida hinnangute andmisega ei muuda.

See, et mina või sina oma toitumist planeerida oskame, ei tähenda, et kõik selle enda jaoks läbi on mõelnud.

Tõsi, kui ma mõnes seltskonnas vahel kuulen, et keegi pole täna jõudnud süüa, toimub mu peas küll väike shutdown, restart ja siis ma unustan selle. See pole hetk, kus kedagi valgustama minna ja nõu jagamisega ilma küsimata ma ei tegele. “Hei, tegelikult oleksid pidanud ikka lõuna ajal sööma, mis sa arvad?” 🙂

Kuid ma usun, et kui see inimene päeval (paari sekundiga) ühe PopUp Meali hinge alla oleks tõmmanud, suudaks ta õhtul piirduda terve pitsa asemel poolega. Võib-olla.

Mida Your PopUp Meal sisaldab?

Terve pudel sisaldab 480 kcal, millest 46g süsivesikuid, 21g rasva ja 20g valku. Makrotoitainete poolest võiks selline jaotus tõesti sobida nii hommiku-, lõuna- kui õhtusöögiks.

Sarnase toiteväärtuse annab ca 60 grammist kaerahelvestest tehtud kausitäis putru suure teelusikatäie maapähklivõi ja 100 grammi kohupiimaga. Või kaks peotäit keedetud pastat kana ja poole avokaadoga. Nii et toiteväärtust on pudelis korralikult. Kui sinu jaoks on aeg kõige suurem prioriteet ning sul pole vedelal kujul toidu vastu midagi – palun väga.

Your PopUp Meal

Valk ja rasv pärinevad selles tootes piimast ja rapsiõlist, süsivesikud maltodekstriinist, isomaltuloosist ja fruktoosist ehk maisist, suhkrupeedist ja suhkruroost. Kiudained tulevad inuliinist ehk sigurijuurest ja nende kogus on toidukorra kohta päris hea – 9,5 grammi. Toidulisandites (mida see toode otseselt ei ole) kipub kiudainete sisaldus tihti väikeseks jääma, ca 2-3 grammi kanti.

Detailset koostist ja vitamiinide sisaldust vaata Your PopUp Meal kodulehelt.

Süsivesikud pärinevad pudelitäies nii kiiresti kui aeglaselt imenduvatest allikatest. Täpsemini öeldes jaguneb profiil pooleks – 50/50 kiired (maltodekstriin) vs aeglased (fruktoos, isomaltuloos, laktoos). Seega ei pea näiteks diabeetikud toodet vältima, kuna lisaks erinevatele süsivesikutele ei lase tavalise einega võrdväärdne rasva ja kiudainete kogus veresuhkrul järsult tõusta. Tüüpilist sugar rush‘i see toidukord ei tekita, seega pead kenasti järgmiseni vastu.

The ultimate keskmise mehe quick fix

Selliste toodete sihtrühm mujal maailmas on keskmine mees, märksõnaks eelkõige mugavus –  pole oluline, kas tegemist on tugitoolisportlase või vastupidi –  suure energiakuluga füüsilist tööd tegeva inimesega. Kui ma oleks näiteks vetelpäästja, soolopurjetaja või ehitaja, siis ma igatahes selle toote otstarbekuses ei kahtleks. Sel juhul on see lausa geniaalne.

Samas teame, et keskmist inimest pole olemas, seega sihtgrupp on see, kes end ise sellena tunneb. Siiski on tootjad kindlaks teinud, et mehed on sellistele toodetele vastuvõtlikumad, kuna see lahendab ilma suurema vaevata väga konkreetset probleemi.

Ja nüüd ma olen stereotüüpide printsess, kui ma nii kirjutan, aga mingis osas peab see paika – naiste jaoks on päris toit palju suurema emotsionaalse väärtusega. Kindlasti ka paljude meeste jaoks, aga toidu maitse, päritolu, valmistamise ja tervislikkuse suhtes ükskõikseid mehi olen ma kohanud palju rohkem kui naisi.

Seega kui tead, et sul päevast päeva pole aega hommikul või lõunal süüa ja õhtuti võiksid vabalt McDonald’sis maskotina teise palga teenida, siis proovi see pudel paaril korral leevenduseks kaasa võtta ja vaata, mis juhtub. Tootja rõhutab samuti, et ei paku alternatiivi tavatoidust loobumiseks, vaid eriolukordadeks.

Pikas perspektiivis võiks ülal kirjeldatud elustiili puhul muidugi paremate toitumisharjumuste kujundamisesse investeerida, kuid see ei toimu mõistagi üleöö. Rome wasn’t built in a day.

Samuti sobib Your PopUp Meal mingil hetkel ka mugavuslahendusena, olgu siis reisil või tingimustes, kus oma toitu külmkappi panna ei saa. Ehk taaskord – kui matkad kõrbes, oled soolopurjetaja või rändur-ehitaja. Või sul on lihtsalt vaja väga kompaktset toitu. Piima baasil jook on kõrgpastöriseeritud ega vaja jahutamist.

Kuidas maitses?

Your PopUp Meal on heleda värviga kreemjas jook. Erinevalt paljudest uudistoodetest on teda saadaval vaid ühe neutraalse maitsega, seega suvisel ajal mõnus ükskõik milliste marjadega mõne toekama smuuti pähe juua.

Proovisime sõbrannaga ning meil tekkis kohe terve rida mõtteid, millistes toitudes Your PopUp Meal’i kasutada saaks – mis pole ju tegelikult selle toote eesmärk! 😀 Aga siiski – pannkoogid, smuutid, muffinid – baas on olemas, lisa ainult meelepärast kraami. Sest maitset kui sellist tal eriti polegi, on vaid helebeež kreemjas gemüse.

Eksperimendi korras asendasin sellega ka ühe õhtusöögi. Minu päevane kaloraaž on keskmise täiskasvanu võrdluskoguse ehk 2000 kcal kõrval suurem – ca 2600-2700 kcal, kuid arvestades, et ärkasin järgmisel hommikul nagu igal eelneval, võib toidukorra asendamist edukaks pidada.

Katsena huvitav, kuid üldiselt ei ole mul toidu valmistamise ega mälumise suhtes erilisi pretensioone, seega soovitan toodet pigem quick fix‘ina neile, kes seda vajavad. Igale elustiilile on oma lahendus.

Loe lähemalt Your PopUp Meal’i kohta toote kodulehelt.

*Keskmise täiskasvanu päevane energiavajadus 8400 kJ / 2000 kcal põhineb GDA (Guideline Daily Amount) süsteemil ning kehtib ka Eestis toodete toitumisalase teabe märkimisel.

Tutvustav video

LOE VEEL

6 replies on “Your PopUp Meal – võtta või jätta?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *