Personaaltreener ei tee sind «korda»

Meelelahutusportaali Elu24.ee suvise spordiblogi ei-tea-mitmes postitus on taaskord teie ees. Loomulikult olen mõttega veel eelmise nädalavahetuse koolitundides, kus rääkisime muuhulgas kliendisuhtlusest ja -profiilidest. Selle põhjal panin kirja mõned mõtted, mis mul aja jooksul on tekkinud. Head lugemist ja nagu ikka – tagasiside on alati oodatud! 😉

***

Kui soovid parandada oma füüsilist vormi ja elustiili, ei piisa vaid kõige vingema personaaltreeneri valimisest. Pühendumise ja pingutuse pead ette võtma sina ise, ka parim treener ei saa teha sind «korda» pelgalt selle põhjal, et «annad end üle».

Muutus algab soovist

Kas oled läbi mõelnud, mis on sinu eesmärk? Mida soovid saavutada? On täiesti loomulik, et soovime olla alati natuke paremas vormis ning jaksata natuke rohkem kui eile. Kuid mõeldes selgeks, millisena näed end paari kuu või poole aasta pärast, on oluliselt lihtsam oma arengut jälgida ja treeningplaani korrigeerida.

Olgu selleks kehakaalu langetamine rasvaprotsendi arvelt, jõunäitajate suurendamine või hoopis edumaa oma konkreetse spordiala raames – need on reaalselt mõõdetavad eesmärgid. Keskendu ühele korraga. Samuti võiksid analüüsida, kuidas ja miks oled jõudnud praegusesse punkti oma trennide ajaloos ning mida oled valmis muutma.

Mis on reaalne?

Selleks, et saavutada seda, mida sul varem pole olnud, pead tegema midagi, mida sa varem pole teinud. See kuldne mõttetera kehtib iseäranis sportliku arengu kohta.

Kui treeninguga alustajaid iseloomustab tihti päris kõrge motivatsioon, tasub mõelda, kas muu elu kohustused võivad tuhinat kuidagi piirata. Kas või ajaliselt. Samuti võiks mõelda, mis on pannud meid varasemalt loobuma ning kuidas olla kindel, et seda nüüd ei juhtu. Kui rutiin tekitab sinus stressi, peaksid seda kindlasti endale teadvustama ja treeneriga jagama, mitte lootma, et seekord läheb teisiti.

Realistlik tuleb olla ka eesmärgi suhtes – «10kg paari kuuga» muutub kiiresti frustreerivaks ning raskendab ka väiksemaid muutusi.  Jälgi kindlasti ka enesetunnet ja meeleolu, sest numbritel on komme viia meid vahel sammu võrra tagasi selleks, et astuda kaks edasi. Kui tuju on hea ja energiat rohkem kui eile, oled õigel teel.

Ohjad enda kätte

Isegi kui treenid treeneriga neljal korral nädalas poolteist tundi, jääb ikkagi üle 162 tundi, mil pead ise hakkama saama. Ideaalis on treener sinu jaoks alati olemas, kuid vastutus ühiselt valitud plaani täitmise ees lasub sinul.

Olen märganud, et tegelikult inimestele meeldib ise vastutada. Tekib teatav «on top of myself» tunne, mis aitab arengule palju kaasa ning inimene tunnetab, et tema juhib protsessi. Sel hetkel võivad mõlemad uhkusega tõdeda, et muutus on toimunud ka mõtteviisis ning tõenäoliselt saab inimene edaspidi ka omal käel hakkama.

Seetõttu ei soovita ma näiteks rangetes toitumiskavades sõrmega järge ajada, vaid treeneri abiga end võimalikult palju harida – miks sellised soovitused? Miks selline treeningkava? Mille põhjal need üles on ehitatud? Iga personaalse lähenemise taga võiks olla eesmärk kujundada pikaajalisi harjumusi, mitte tegeleda projektipõhise programmide läbimisega, mis kuupäeva kukkudes kedagi targemaks pole teinud.

Panusta, panusta, panusta!

Mida suurem on ajaline ja vaimne investeering, seda suurem on kasu. Võta oma personaaltreenerist maksimum ning ära arva, et teie kohtumistel dikteerib tegevusi ainult tema. Küsi julgelt, avalda arvamust ja ole valmis mõttega kohal olema.

Sinu enda panusest sõltub, kas treeneri abiga  «teed end ise korda» või ei tee seda keegi.

Sportlikku suve!

Foto – Meisi Volt / Meisi Photography

MUA – Jaana Külim

Aitäh – MyFitness Ülemiste

LOE VEEL

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *