Minu viimase aja lemmikud toidud

Kvaliteetsest ja tervislikust toorainest annab teha väga palju erinevaid toite. Õnneks olen seda tüüpi inimene, kelle puhul kehtib tõde, et my favourite food is food, seega tüdimuse ja “mittemaitsemisega” eriti võitlema ei pea. Natuke kahju on ehk neist, kellele lihtsalt ei maitse teatud asjad, näiteks köögiviljad või piimatooted (kohupiim, kodujuust) – ja neid inimesi on! – kuid õnneks ei piirdu tervislikud valikud vaid nendega.

Minu menüüst moodustavad puu- ja juurviljad ning piimatooted väga suure osa ning sama kehtib teravilja ja liha kohta – veganlusest ja kõigevabadusest olen ma väga kaugel ning leian, et ilma diagnoosita neid vältima ei peakski. Siiski turundatakse just laktoosi- ja gluteenivabu tooteid tihti ülima tervislikkuse sildi all, justkui muu tavatoit seda poleks. On küll 🙂

Hommikul

Hommikuti olen endiselt suur pudrusõber ja see on enamasti valik nr 1. Vahelduse mõttes söön teinekord helbeid, harvem müslit (lisatud suhkruta) ning tõden siis, et oli tore küll, aga kõhtu täidab puder paremini.

Müsli banaani ja maitsestamata jogurtiga

Helvestest meeldivad enim just krõmpsud Nestle Fitness helbed. Valin variandi, mis pole jogurtiga kaetud ega kuivatatud marjadega segamini, sest neid saab ise lisada. Helveste (ja muude näkside) jogurtikatte sisaldusel pole tegelikult jogurtiga just palju pistmist.

Nestle helbed jogurti, kodujuustu, marjade ja pähklivõiga

Kuna Instagram on moodsa aja inspiratsiooniallikas, saab sealt tihti häid mõtteid, mida oma laual katsetada või isegi seda, kuidas toitu serveerida. Mind miskipärast kohutavalt isutas Amanda Ekbergi @fixaformen pudru ja pudingu kombo väljapanek ning proovisin, kas mul õnnestub see topsist samamoodi kätte saada 😀

Puder kookosmanna ja mustikapudinguga

Minu jaoks on erinevad pudrud totaalsed koogiasendajad. Mõnus tummisus ja erinevad tekstuurid, mida putrudega annab korraldada on kohati isegi huvitavam ja maitsvam(!) kui mõni väike kaloripomm nahka pista. Minu jaoks on just koogid ja enda tehtud puder muide vägagi võrreldavad nähtused.

Tekstuur!

Nunnu ju 🙂

Vahepeal

Vahepalade puhul olen nädalavahetuseti loomingulisem, tööpäevadel on esimeseks ampsuks enamasti puu- või juurvili pähklitega, pärastlõunal kohupiim, kodujuust, banaan vms, trennivabal päeval batoon. Kuna kodus on alles veel osa Helsingist toodud skyri laadungist, siis olen neid riisivahvlite ja marjadega krõmpsutanud. Riisivahvli ja skyri kombo on minu jaoks samamoodi magustoidu-laadne nähtus nagu puder, selline self made cupcake (koguse ja maitse poolest taaskord parem). Soome skyrid on kuidagi veel õhulisemad kui meie omad.

Lagritsa skyr nagu karamell


Õhuline ingveri-laimi skyr

Lõpuks jõudsid meile ka Barebellsi tooted – rootslastele omaselt on ka pakendile rõhku pandud ja minu meelest väga stiilsed. Hind on ka stiilne 🙂 Šokolaadikrõbinaid kavatsen pudru peal katsetada, sest inspiratsiooniraamatust on selleks piisavalt hoogu võetud, kuid maapähklikreem jäi minust küll poodi. Koostiselt ei erine see Nutellast väga palju ning üks nugatikreem mul juba on (millele eelistan siiski suure kakaosisaldusega šokolaadi). Kes aga soovib pähklikreemi, siis leidub oluliselt madalama suhkrusisaldusega versioone.

Barebells batoonid & krõbinad

Ning siis on loomulikult minu staple vahepalad – milleks muuta midagi, mis toimib? Ehk – maitseb, täidab kõhtu ja vähemasti porgandid pakuvad tegevust pikemaks ajaks.

Porgandid, pähklid, kohv


Kohupiim banaaniga

Valio ProFeel jogurteid kiidetakse pärast nende tulekut palju, mille üle on hea meel. Kuid minule meeldib konsistentsilt siiski kohupiimakreem rohkem ja suurim lemmik on enim kriitikat saanud kakao maitse 😀 Küll on liiga paks ja ei lähe alla või siis mage või hoopis võõras. Eks maitse-eelistused ongi erinevad, aga salamisi levinud suhkrulembus lööb välja just selliste toodete puhul. Enne ei saa aru, kui ära on võetud.

Lõunal

Lõunasöögid valmivad endiselt pühapäevase mealprepi käigus ning selle nädala märksõnaks sai ühe kodumaise Youtube trennikanali tunnuslause – “Sööge kana!” 😀 Kana omakorda valmis maitsestatud küpsetuslehtede vahel, mis ootasid juba pikemat aega kasutamist. Küpsetuslehed on igati haipi väärt, tänud Helena Mangile selle leiu jagamise eest. Rasvata keskmisel kuumusel pannil küpsetatud kana tuli nii hea, et pole terve nädala ära tüütanud.

Maggi küpsetuslehed küüslauguga


Aeglaselt küpsenud


Ei jää kuivaks


Sööge kana!


Lõunasöögid

Ennastki ajas naerma, et tulemus seekord nii clean sai – kana pruuni riisi ja köögiviljadega. Õudus kuubis, eksole? Seda ainult süüaksegi! 😀 Aga miks mitte – kui pea on tühi, on aja kokkuhoiu mõttes kindlam üks lollikindel kombo töösse lasta. Postituses Mealprep – lõunasöögid kaasa! on siiski suurem valik näiteid, mida lõunaks valmistan. Viimasel ajal on uueks lemmikuks saanud ka makrell tomatikastmes.

Õhtul

Makrellipoiss sobib õhtuks ka, kui kiire on. Ja trennist tulles on mul alati kiire, sest õhtutund on hiline ja see magus lebotamise aeg ootab – ei taha ju, et see liiga lühikeseks jääb. Vahel käib spurt ka selle nimel, et Aktuaalse Kaamera ajaks valmis jõuda.

Köögiviljapasta makrelliga

Kuna makrell on päris rasvane kala, siis köögiviljad valmisid hautades. Muul ajal on mu vaieldamatu lemmik lahendus praadida köögivilju pannil võis! Mõnus krõmps kuhi koos erinevate maitseainete ja värvidega. Köögiviljade alla käib tihti ka kartul, vahel kikerherned või pasta juurde. See, et praetud toit mingi tohutu figuurivaenlane oleks, ma küll ei ütle. Siit ka see müüt, et sööma peaks ainult hautatud ja magedat kraami – no ei vasta tõele!

Võis praetud köögiviljad


Farmi 5% kodujuustuga


Brokoli, spinat ja muna võis


Munanuudlid krevettide, köögivilja ja hummusega

Pikka aega polnud teinud pannkooke ning õigupoolest ei teagi, miks. Fasti segu koos neljaviljahelveste, mandlipiima, vaarikate ja maapähklivõiga oli ilus lõpp nädalavahetusele 🙂 Kuna lisasin süsivesikute täis saamiseks ka helbeid, panin 100 ml asemel 200 ml mandlipiima. Välja tuli ikka üks paras päts! Võrdlus (nr 3) koogiga ei vaja vist enam eraldi väljatoomist. Ma ei tea, mis mul selle koogi võrdlusega nüüd on – võib-olla lihtsalt tore, et ka tervisesõbralikumad söögid võivad sama head välja näha.

Mõelda vaid, kui head need veel siis välja näeks, kui ma serveerimisele rohkem aega pühendaksin 😀 Aga usun, et annab mõtte edasi küll 😉

Pannkook vaarikate ja pähklivõiga


Õhtusöök

Söök on sõber, teda kartma ei pea 🙂

Tõe huvides olgu öeldud, et see on utreeritud sõnum ja naljaga pooleks, kuid inimesi, kes päriselt nii mõtlevad, pole tegelikult vähe. Hoopis halvem on see, kui söömine üldse “menüüst välja” jätta.

Tehke parem toidulaud korda ja äratage ainevahetus päriselt üles – enamasti on see aeglane ja kahjustatud just liigse piiramise tõttu. Ja jõudke trenni! 😉

LOE VEEL

4 replies on “Minu viimase aja lemmikud toidud

  • Anneli

    Mis sa pudru sisse paned, et ta selline pruunikas/kirju/kreem välja näeb? Või see on lihtsalt neljaviljahelvestest? Puusalt pakuks helbed, munavalge, valgupulber, …

    Reply
  • Karina

    Kui suur praegune kalorihulk päevas on? Kui saladus ei ole, palju sellest grammiliselt kuulub valkudele?

    Ootan huviga juba uusi postitusi. 🙂

    Reply
    • Marian

      Aitäh Karina!
      Praegune kalorite hulk päevas on 2000 kcal. Olen varasemalt kirjutanud, et tarbin valku 2g kehakaalu kilogrammi kohta, kuid maitse-eelistuste tõttu läheb sellest alati ca 10-20g üle 🙂

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *