Mealprep – lõunasöögid kaasa!

Pühapäeviti teen omale uue nädala lõunasöögid korraga valmis ja kulutan selle peale umbes ühe tunni. Kui ma teeks igal õhtul ühe kaupa järgmiseks päevaks midagi, kulutaksin ca 5 x 45 minutit, arvestades minu liigutamiskiirust pärast õhtust trenni, pesu ja sööki. Hommikuti mõtlen peas läbi eelseisvad tööasjad ja intervjuud, kogu keskendumine läheb sinna. Suudan valmis teha pudru ja pakkida vahepalad. See on maksimum.

Valmistan kaks erinevat lõunasööki, mille võtan kaasa üle päeva – esmaspäev, kolmapäev, reede on üks toit ja teisipäeval ja neljapäeval teine. Tekitab hea vahelduse tunde, samas ei pea ma liiga masterchef olema ja sadat eri asja valmistama.

Eriti mugav on jagada koguseid pakendite suuruse järgi. Sedasi ei teki mõttetuid jääke ja a la 17 grammi riisi ei jää külmkappi ootama, mis temast kunagi edasi saab. Mulle selline ülejääkide topsikumajandus eriti ei meeldi.

Näide

E, K, R – Basmati riis kalkuni kintsuliha strogonovi ja köögiviljadega

Bosto Basmati riisi pakk kaalub 125 grammi, kalkuni strogonov 450 grammi ja pakk köögivilju 400 grammi. Kolmeks jagatuna klappis see minu lõunasöögiks ideaalselt ajal, kui päevane kaloraaž oli vahemikus 1500-1700 kcal (ehk suhteliselt vähe).

41 grammi riisi, 150 grammi kalkunit ja 200 grammi köögivilju. Viimane on ainus, millest jääb poolik pakk sügavkülma ja see on täiesti talutav ülejääk 🙂 Läheb nagunii järgmisel õhtul pannile.

Ma ei kaalu riisi pärast keetmist üle ega jaota grammi pealt. Kotike kaalub 125 grammi, tuimalt kolmeks jagades saame 42 ning pärast keetmist jagan silma järgi karpide vahel kolmeks. Kui peaks tekkima tungiv vajadus riis ka keedetuna üle kaaluda ja iga tera oma karpi panna, tuleks pigem vaimse tervise nõustaja juurde aeg sebida.

Need numbrid sisestan mina MFP-sse ja seetõttu arvutan nad ka välja. Riisipaki võib jagada kolme asemel pooleks või teha hoopis korraga mitu pakki, mis iganes – need kogused siin ei ole universaalsed kõigile. Vabalt võib ka liha, tera- ja köögiviljad üheks pajaroaks kokku segada ja ükshaaval lõunaks kaasa võtta. Antud meetod on lihtsalt veidi täpsemaks jälgimiseks.

Liha ja juurikad jagan samuti silma järgi, sest kogukaal on mul teada. See, kui päevade lõikes miski siia-sinna libiseb (nagunii minimaalselt), ei muuda nädala kaloraaži.

Küll aga tasub tooraine üle kaaluda, sest pakil märgitu ja reaalsus võivad erineda. Esimese hooga meenub Eesti Pagari Pehmik, mille pala kaalub pakil reklaamitust kuni 10 grammi rohkem. Liha puhul on +/- 10g (ka 15g) tavaline. See on mõistagi oluline vaid dieedi tingimustes.

Liha maitsestan soola, Cayenne pipra ja jahvatatud ingveriga, eriti mõnus suitsune ja grilline mekk tuleb selle Rannamõisa strogonoviga, millel on muide ka väga hea toitainesisaldus 100g kohta – 84 kcal ja 0,46C/3,5F/12,6P.

Kuna peal on alati juurikate kiht, vaatan hiljem läbi karbi põhja, mis kus sees on ja laon külma nii, et hommikul oleks vaid võtmise vaev ja võtaks kohe õige asja 🙂 Sõbrakesed neljapäev ja reede rändavad igaks juhuks sügavkülma. Kuna tööl on mikrokas, pole see mingi probleem.

Ma eriti ei eelista väga rasvavaest liha. Kui teinekord teen kanafileed või valget kala, panen juurde avokaadot või niristan peale oliiviõli. Strogonovi, veisehakkliha ja punase kalaga pole isegi seda “vaeva” ning jah, ma tõesti olen nii mugav, et mida vähem liigutusi ma mealprepi peale kulutan, seda parem. Ja rasvasem liha maitseb ju hästi.

Ideaalis sööks muidugi iga kord värskelt valmistatud toitu, mis tuleb otse sütelt ja laulu saatel, aga samas see on üks toidukord päevas ja ma hoian preppimisega tohutult aega kokku. Ideaalide ideaalis valmistaks üldse keegi teine kõik söögid minu eest.

Samas kõik on ikkagi värske, oma väikeste kätekestega tehtud ja ma tean täpselt, mis seal sees on 🙂 Hommikud ja õhtud valmivad nagunii värskelt. Kui väga viitsiks, teeks ka õhtud ette, aga mingi spontaansus peab jääma. Teinekord ka spontaansus õhtul välja minna.

T, N – Ahjulõhe roheliste läätsede ja köögiviljadega.

Ostan vähemalt 300 grammise kalatüki, ahjust võttes jagan kolmeks – kaks karpidesse, kolmas tükk jääb järgmiseks õhtuks. Läätsed kaalun kuivainena valmis (antud pildil 60 grammi kokku) ja jagan kaheks. 400 grammine köögiviljapakk korraga soojaks ja samuti pooleks.

Läätsed, muud kaunviljad ja pasta on muidugi selline toit, mis keetmisel väga ei paisu, seega dieedi ajal saab silmadega rohkem riisi, tatart ja kinoat süüa. Vaesed läätsepoisid on nii hõredalt seal karbis, aga see on õnneks juba minevik.

Kõik rauad tulle – aja kokkuhoid

Kuna ma varem eriti kodus kokkamist ei harrastanud, läks mul veidi aega, et avastada, et pliidiauke ja ahju võiks kõike samaaegselt kasutada! Jälle ajavõit. Inimene õpib. Ühes potis keeb riis, teises läätsed, ahjus kala. Riisipotis teen hiljem veel liha, sest milleks vahepeal potti pesta.

E, K, R – Hakitud kanafilee, tatar, köögiviljad, neitsioliiviõli

T, N – Ahjulõhe, läätsed, köögiviljad

E-R Köögiviljad köögiviljadega. Keegi ei tea, kes või mis seal all peidus on 😉 Head isu!

SAMAL TEEMAL

2 replies on “Mealprep – lõunasöögid kaasa!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *