Bikiiniseminar Eglega & palju praktilist infot

Käisin eile Tallinki Tennisekeskuses Egle Eller-Nabi bikiiniseminaril, mis oli mõeldud nii võistlejatele kui ka naistele, kes soovivad lihtsalt paremasse vormi saada. Osalejaid oli ca 60 ja lisaks jutuajamistele tegime kaks praktilist workshopi – lavakõnd ja võistluspäeva välimus.

IFBB Bikini Pro Egle Eller-Nabi

Ma pole enam ilmselt selles vanuses, et inimesi fännata, aga Egle puhul teen erandi 😀 Tema võistluskogemusi – eelkõige USAs – oli super huvitav kuulata. Ta ise ütleb, et ongi võistleja profiililt pigem USA taustaga ja sealne fitnessmaailm on ikka hoopis kirevam, konkurentsist rääkimata.

Seda väärtuslikum oli kuulata, kuidas üksinda reisides ja võisteldes toime tulla, kui sul pole juuksurit, meikarit ja support crew‘d publikus end hingetuks hüüdmas 🙂 Iga võistleja peaks mingil hetkel need oskused ka ise omandama ning suutma igas olukorras külma närvi hoida. Võin vaid ette kujutada, kuidas niigi stressirohke võistlusdieedi ajal veel tuhat tundmatut olukorda (sh lennud, ajavahe, ootamatud meigi- ja grimmiõnnetused) su korralikult proovile panevad.

Kuna kuulajate seas oli ka palju neid, kes võistlemise mõttega alles mängivad, sai proovitud isikliku kaloraaži arvutamist nii dieedi ajaks kui kaalu säilitamiseks. Kuigi enda andmetega olen hästi kursis, tuli viimane number ikka natuke üllatav – 2200 kcal. Oleksin optimistlikul juhul pakkunud ise ca 2000-2100, sest niivõrd tugevalt on sisse harjunud mõte, et hindame oma vajadusi üle. Eks näis, olen selles suunas teel ja lõpuks selgub tõde vaid katse-eksituse meetodil 😉

Palju oli juttu sellest, kuidas endale dieediga liiga tehakse ja tihti lausa baasainevahetuse kallale minnakse. See juhtub siis, kui offseasonil oma ainevahetust piisavalt võimsaks ei ehitata – siis polegi kuskilt alla tulla. Tegelikult on vahemik 1400-1700 kcal isegi dieedi tingimustes ekstreemne, aga ma ütleks, et tegelikus elus pigem tavapärane nähtus. Lühiajaliselt ei juhtu sellest midagi, aga mitmeid võistlusi sedasi valmistuses, tsiteerides Eglet – “ma tahaks seda näha!”

Väga tugevalt kahjustatud (aeglasest) ainevahetusest tuleks järk-järgult kaloraaži suurendades välja tulla, kirjutasin sellest pikemalt postituses Kuidas dieedist välja tulla? Loomulikult pole keha alguses harjunud sellise (süsivesikute) kogusega ning võib tõrkuda, tekkida raske ja paistes tunne ning suure tõenäosusega võtad alguses ka juurde. Nii ongi! Aga mingi 24/7 slim figura pärast oma elulisi funktsioone löögi alla ka seada ei tohi. Veel enam, kui see slim pole isegi vormis.

Egle. Eero Vabamägi / Postimees

Pauside ajal sai tutvuda erinevate bikiinide, ehete ja bikiinikohvritega. Viimased olid hästi armsad ja ma tõesti ei tuleks selle peale, et võistlusbikiinid Kaubamaja kilekotis võistlustele kaasa võtta nagu ujumistrikoo 😀 Ehted olid jällegi lähedalt vaadates üsna Kadaka turg, aga meeles tuleb pidada, et mitte keegi ei vaata neid võistlustel lähedalt.

Make Up Studio ja Moroccan Tan tegid kohapeal kaks lavasoengut – ühe kinnise ja ühe lahtise ning püsti pandi ka sprei-päevituse telk. Eestisse on lõpuks jõudnud võimalus lavagrimm spreina peale saada, mis tähendab, et seinarulliga soovi korral enam tegema ei pea. Kuigi viimane tundub üsna kindla peale minek, siis on selleks abilist vaja ja kui just Eestis või kambakesi ei võistle, on keeruline. Välisvõistlustel on need telgid tihti ka lava taga olemas, nii et saab näiteks pika päeva jooksul uue kihi peale panna vms. Igatahes tundub mugav.

Bikiiniseminar Tallink Fitnessis

Väga mõnus oli vahelduseks olla üritusel, kus pea pooltel oli rohkem või vähem karbimajandust kaasas ning sai heade leidude osas infot vahetada. Minu kõrval istuval naisel oli meigikotti meenutav mealbag, kuhu ta ütles, et mahub 2 lõunasööki. Tõesti kompaktne, kui kohe SixPackBagi ei taha osta. Minul oli kaasas lõuna ja 2 vahepala, kuigi preppisin eelmisel päeval ka õhtusöögi.

Ühe päeva toit 1900 kcal. Täpsemalt vt Instast.

Nänniletist ostsin omale uued, eriti paksud trennikindad ja maapähklivõi pulbri. Selle viimasega läks nii, et see on sõna otseses mõttes Peanut Powder ehk sisuliselt maapähkli jahu! Mina arvasin, et ma ostsin Powdered Peanut Butteri ehk PB2 😀 Täitsa lõpp, ma nii naersin, kui hiljem aru sain, mis see tegelikult on ja võtan kõik blondiininaljad omaks.

Ma olin nimelt vaimu valmis pannud, et ostan järgmine kord Fitshopi sattudes PB2, kuna need on sinna müügile tulnud ja ei süvenenud hetkekski, et seal laual oli teine asi. Isegi vaatasin veel, et kuidas need makrod maapähklivõiga samad saavad olla ja arutasime teise tarkpeaga (kes oli väga armas tüdruk), et ju siis on kaalult kergem vms 😀 Congrats, sul on nüüd aastane varu pähklijahu!

Literally “100% Peanut Powder”

Kusjuures palju toredaid inimesi oli seminaril, keda jälgin Instas või on muudmoodi fitnessmaailma kaudu silma jäänud ning sai lõpuks ka silmast-silma kohtuda ja juttu ajada. Ja päris mitmelt kuulsin, et sul on ju SEE blogi, ma tean sind – mis on nii tore! See blogi on nii värske ja ma üldse ei oodanud midagi sellist 🙂

Kokkuvõttes väga mõnusalt veedetud laupäev ja palju häid emotsioone. Kui toitumise ja trenni osa seminaril liiga palju üllatusi ei pakkunud, siis eelkõige oli tore Egle kogemusi kuulata ja lava-looki osas praktilist infot koguda.

Võtaks rahulikumalt

Tunnen viimasel ajal, et jooksutan ennast natuke umbe. Ja tegelikult üldse mitte natuke… Mu hektiline multi-tasking on põhimõtteliselt viimase piiri peal ja kui ma nii jätkan, tuleb varsti kollaps.

Töö, trennid, kodu, prep, blogi, sõbrad, isegi peod – ma olen viimasel ajal kõike jõudnud! Ma olen freakin’ super woman selle hinnaga, et ma pole nädalaid normaalselt maganud. Ma ei suuda õhtu lõpuks rahuneda, sügavalt hingata ega mõtteid korrastada. Aeg mulle endale on vaid siis, kui peaks juba magama ja nii ma siis veedan seda aega süümepiinadega homse ees.

Sel nädalal tundsin juba teisipäeval, et nii edasi ei saa ja läksin tööl toimetuses väiksesse nõupidamisruumi, panin tule kustu ja keerasin tugitoolile 15 minutiks kerra. Ja reaalselt magasin. Väga hea otsus muide.

Probleem on selles, et ma TAHAN kõiki neid asju teha. Aga nüüd on selge, et kuskilt tuleb koomale tõmmata, et mitte läbi põleda. Ehk siis mitte nii palju, saba seljas, ringi leekida, sest trennid, töö ja blogi on konstandid, mis selles valemis ei muutu 🙂

Kuigi pühapäevad on mul enamasti trajektooril kodu-trenn-kodu, siis prep, blogi ja toidušoping on ikkagi üsna ajamahukad, aga vähemasti saab need endale meditatiivseks kujundada. Ma muide imestan, et trennides ikkagi pigem energiat jagub (kuigi reedel oli abiks Pulsi PWO), kuid samas – mõtle, kui palju energiat sul veel siis oleks, kui sa ka reaalselt magaks?

Täna motiveeris mind veel soov katsetada eile seminarilt ostetud Olimpi kindaid, mis on nii tugevad, et käsi oleks nagu kipsis (see on hea) ja äsja saabunud ICIW rootsi rahvamustriga trennipükse. Swedish Horse Mafia!

Trenn MyFitnessis

Uuele nädalale vastu ja hoidke iseennast esikohal! 😉  Tšekake igapäeva tegemisi Instagramis marian.vosumets ja Facebooki lehel Marian Fitness. Küsimused ja head mõtted on alati oodatud.

LOE VEEL

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *